ستایش عسلیستایش عسلی، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 16 روز سن داره

زندگی مامان و بابا:ستایش عروسک

شعرای عسلک..

1392/1/19 15:58
537 بازدید
اشتراک گذاری

با اون زبون شیرینت واسه مامان شعر میخونی..چیزی که همیشه آرزوشو داشتم..

وقتی میدیدم یه نی نی داره شعر میخونه قند تو دلم آب میشد..

و حالا کوچولوی نازنازی من میخونه واسه مامان...

مامان میگه: یه توپ دارم         ستایش : گیلگیلیه (قلقلیه)

سرخ و سفید و                                اَبیه (آبیه)

میزنم زمین                                     هَبا میه (هوا میره)

نمیدونی تا                                     کجا میه (کجا میره)

من این توپُ                                    نَدیشتَ (نداشتم)

مشقامو خوب                                 نِبِشتَم (نوشتم)

بابام بهم                                       عیدی داد

یه توپ                                         گیلگیلی داد

 

 

                                             دَس توتولو پا توتولو (دس کوچولو پا کوچولو)

گریه نکن                                  بابات میاد

تا خونه ی                                 هَسایه (همسایه ها)

صدای                                      گِیه آ میاد (گریه هات میاد)

گشنه شدی                             شیر بدم (شیرت بدم)

تشنه شدی                             آب بدم (آبت بدم)

خوابت میاد                               دادا بوکَن (لالابکن)

تا من کمی تابت بدم...

 

 

اَتَل مَتَل                                 توتویه (توتوله)

گاو حسن                              چه جویه (چه جوره)

نه شیر داره نه                        پِسیون (پستون)

گاوشو بردن                           اَندِسیون (هندستون )

یک زن کُردی                         بَسیون (بِستون )

اسمشو بزار                          اَمیزی (عمه قِزی)

دور کلاش                            گِمِزی (قرمزی)

هاچین و واچین یه پاتو             بَرچین (ورچین)

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (1)

صدف
19 فروردین 92 23:28
ای جــــــــــــــــــــان ضعف کردم برات عروســـــــــــــــــــک هزار مشالا ، هزار مشالا . مامانی اسپند یادت نره